KONYA WEB SEO LOGO

10 yılı aşkın bir süredir şirketlerin finansal ve marka hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyoruz. Onum, değer odaklı bir SEO ajansıdır.

İLETİŞİM
Blog SEO

SEO ve SEM Arasındaki Farklar

SEO ve SEM Arasındaki Farklar

SEO ve SEM, hangisini kullanmalısınız? Bunun cevabı hem SEO hem de SEM’dir çünkü size her iki kanalın da en iyisini sunar. Ancak bu 2 terimin her birinin tanımının ne olduğunu öğrenelim.

SEO ve SEM Nedir ?

SEO (arama motoru optimizasyonu), web sitesinin farklı arama sorguları için organik arama sonuçlarında görünmesini sağlamak amacıyla optimize edilmesi anlamına gelirken, SEM (arama motoru pazarlaması), anahtar kelime teklifleri yoluyla web sitelerinin arama motorundaki görünürlüğünü artırarak tanıtımını yapmak anlamına gelir.

Seo Url Yapısı Nasıl olmalı?
Seo Url Yapısı Nasıl olmalı?

Bu nedenle, bu tanımlar üzerinden yorumladığımızda, SEO, organik arama sonuçları aracılığıyla arama motorlarında görünürlüğü artırmaya yardımcı olduğu için SEM’in bir alt kümesidir, SEM ise hem organik hem de ücretli yöntemleri (veya yaygın olarak PPC olarak adlandırılır) içerir. SEM ve SEO stratejileri arasındaki bu bağlantı, her ikisinin de arama motorlarından gelen trafiği yönlendirmeye nasıl katkıda bulunduğunu vurgular.

Ancak zamanla, sektör SEM’i yalnızca ücretli reklamları ifade etmek için benimsedi, özellikle Singapur bağlamında. Yani artık tüm karışıklığı ortadan kaldırdığımıza göre, birisi SEO’dan bahsettiğinde organik arama sonuçlarından bahsediyor, SEM ise ücretli arama reklamları kısmı için olacak.

Neden SEO veya SEM?

Artık SEO ve SEM’in tanımını netleştirdiğinize göre, bu 2 pazarlama kanalını ve aralarındaki farkları neden önemsemeniz gerektiği sorusu ortaya çıkıyor.

URL yapısı
URL yapısı

Sebebi basit.

Tüm çevrimiçi deneyimlerin %93’ü bir aramayla başlar . Bu, çabalarınız ve farklı pazarlama kanallarınız ne olursa olsun, insanların büyük olasılıkla şirketinizi bir tür sorgu yazarak bulacakları ve hem SEO hem de SEM’in Google aramasını hedefleyen kanallar olduğu anlamına gelir.

Bunu akılda tutarak, kullanıcıların %75’inin arama motoru sonuç sayfalarının ilk sayfasından sonrasına bile geçmediğini söylemekte fayda var . Dolayısıyla şirketin çevrimiçi varlığının başarısı için bu kanallardan her ikisine veya birine yatırım yapmak hayati önem taşıyor.

Yine de, ne kadar gerekli olsa da, sektör dışındaki insanların SEO’nun aslında ne ve nasıl çalıştığına dair oldukça zayıf bir anlayışa sahip olduğu gerçeğinden kaçamayız . Bunun üstüne, SEM gibi moda sözcükler sadece kafa karışıklığını artırır.

O halde, önümüzdeki yıllarda daha fazla duyacağınız iki popüler dijital pazarlama terimi olan SEO ve SEM’i daha detaylı incelemek için ayrı ayrı sıralamaya çalışalım.

KONYA WEB SEO LOGO
KONYA WEB SEO LOGO

SEO Genel Bakış

Arama Motoru Optimizasyonu veya kısaca SEO, web sitenizi, web sitenizle ilgili kullanıcıların ilgi duyduğu popüler terimler ve alakalı anahtar kelimeler için Google Arama Sonuç Sayfası’nda (SERP) üst sıralarda görünecek şekilde optimize etmekle ilgilidir ve ayrıca farklı SEO türleri vardır – beyaz şapka SEO , siyah şapka SEO vb.

SEO’yu en temel (Beyaz şapka SEO) olarak daha da parçalayalım

SEO esas olarak üç ana sütuna dayanmaktadır:

  • Teknik SEO
    Site İçi SEO
    Site Dışı SEO

Şimdi bunlara teker teker kısaca değinelim.

Teknik SEO

Teknik SEO, arama motorlarının belirli bir web sitesini tararken karşılaştığı engelleri ortadan kaldırma amacıyla web sitesi yapısının optimizasyon sürecini tanımlayan bir terimdir. Bu, web sitesi mimarisini ayarlamak, sayfaların daha hızlı yüklenmesini sağlamak vb. anlamına gelir.

Teknik SEO yaparken dikkat edilmesi gereken diğer hususlar ise şunlardır:

Tarama ve dizinleme
Yinelenen içerik
Hreflang
XML site haritaları
Javascript
URL yapısı
Kanonik etiketler
301 yönlendirmeleri

Sayfa İçi SEO

Basitçe söylemek gerekirse, web sayfası içeriğinin Google, Bing vb. arama motorlarının öngördüğü SEO standartlarına uygun şekilde optimize edilmesinden oluşur.

Örneğin, iyi sayfa içi SEO uygulamalarından bazıları, birincil anahtar kelimeyi başlık etiketine, URL’ye ve meta açıklamasına dahil etme, doğru sayıda H2 ve H3 etiketi kullanma, anahtar kelime sıklığı vb. gibi etkinlikleri kapsar. Kapsamlı anahtar kelime araştırması yapmak, görünürlüğü artırabilecek ve hedef kitleleri çekebilecek ilgili anahtar kelimeleri belirlemek için de önemlidir.

Sayfa Dışı SEO

Son olarak, sayfa dışı SEO, diğer web sitelerinden referanslar veya bizim adlandırmayı sevdiğimiz şekilde geri bağlantılar alma sürecini tanımlayan terimdir. Bu süreç, esasen, web sitenizin arama motorlarının gözündeki görünürlüğünü artırır ve arama motoru optimizasyonunun temel unsuru olarak kabul edilir.

Sayfa dışı SEO aynı zamanda muhtemelen daha aşina olduğunuz terim olan “bağlantı kurma” adı altında da geçer.

Ancak şunu da belirtmeliyiz ki, off-page SEO’nun amacı web sitenize mümkün olduğunca çok sayıda bağlantı kurmak değil, bu bağlantıların önemini artırmak ve web sitenizin otoritesini, uzmanlığını ve güvenilirliğini artırmaktır.

Google
Google

SEM Genel Bakış

Makalenin başında da değindiğimiz gibi SEM, SEO ve Ücretli Reklamlar veya yaygın olarak bilinen adıyla Tıklama Başına Ödeme (PPC) kavramlarını da kapsayan üst düzey bir şemsiye terimdir.

Ancak Singapur bağlamında da belirtildiği gibi, SEM denildiğinde pazarlamanın ücretli reklam kısmı kastedilmekte olup, SEO ve ücretli reklamları kapsayan genel bir terim değildir.

SEM, Google’ın Google Ads olarak bilinen platformunda açık artırmaya dayalı bir anahtar kelime teklif sistemidir .

Aşağıdaki bileşenleri içerir:

  • Reklamlarınızın görünmesini istediğiniz anahtar kelimeler
  • Seçtiğiniz anahtar kelimeler için reklamlarınızın her tıklaması için ödemeye razı olduğunuz fiyatlar
  • Reklam kopyaları
  • Kullanıcının ulaşmasını istediğiniz Web Sitesi Sayfası

Reklamların sıralaması genellikle anahtar kelimeler için ne kadar teklif verdiğinize orantılıdır. Yani en yüksek teklifi veren sizseniz, diğer tüm reklamların üstünde görünürsünüz. Reklamlarınıza her tıklama için ücret aldığınız için, buna yaygın olarak tıklama başına ödeme (PPC) de denir.

SEO ile SEM Arasındaki Temel Fark Nedir?

SEO ile SEM arasındaki temel farklardan biri hızdır.

Gerçek şu ki SEO çok zaman alır. Özellikle siteniz yeniyse ve henüz çok fazla geri bağlantıya sahip değilse.

Ahrefs (Singapur merkezli bir SEO SAASS platform şirketi) tarafından yapılan bir araştırmaya göre, 1. sayfada yer almaya başlamanız ortalama 2 yıl sürüyor. Ancak içiniz rahat olsun, iyi bir SEO yaklaşımı ve en iyi uygulamalarla 2 yıl içinde değil, birkaç ay içinde sonuçları görmeye başlamalısınız.

SEM’de ise kampanyanızı kurup başlattığınız ve doğru teklif tutarını belirlediğiniz anda reklamlarınızın arama motoru sonuç sayfalarında görünmeye başladığını görebilirsiniz.

SEM SEO’yu etkiler mi?

Hayır, SEM, SERP’nin reklam bölümüdür ve SEO’dan farklı bir varlıktır. SEM yapıp yapmamanızın SEO sonuçlarınız üzerinde hiçbir etkisi yoktur ve tam tersi de geçerlidir.

Google, kullanıcılara ücretsiz web sonuçları sağlayan bir arama motoru olarak başlar, ancak zaman geçtikçe – SEO yapmasalar bile reklamverenin Google’ın 1 numaralı sayfasında görünmesine izin veren Google Ads platformunu ortaya çıkardılar. Bu 2 varlık birbirine karışmaz ve bu yaygın bir yanlış anlamadır.

Neden SEO yapmalıyız?

SEO’nun sonuç vermesi bu kadar uzun sürüyorsa, neden hala SEO çalışmalarına yatırım yapmalısınız? Aşağıda SEO’nun bazı temel faydaları verilmiştir:

SEO Daha İyi Kullanıcı Deneyimi Yaratır

Konuşmayı salt istatistiklere ve sayılara indirgediğimizde gözden kaçırdığımız şeylerden biri de budur. Ancak, ne olursa olsun, kaliteli kullanıcı deneyimi ziyaretçilerin web sitenizle etkileşimde kalmasını sağlayan ana faktörlerden biridir.

SEO sıralamasını iyileştirmeyi amaçlayan tüm çabalar, aynı zamanda hedef kitleye kolay gezinilebilen web sayfaları, mobil uyumlu erişim ve kendi başlarına büyük varlıklar olan ilgili bilgiler sağlar.

SEO – Potansiyel Müşterilerin Birincil Kaynağı

Evet – bugüne kadar SEO, hem B2B (İşletmeden İşletmeye) hem de B2C (İşletmeden Müşteriye) sektörü açısından tüm dijital pazarlama alanında birincil potansiyel müşteri kaynağı olarak kabul edildi.

Ve sadece bu değil – arama motorlarından gelen potansiyel müşterilerin %14,6’lık bir kapanış oranı vardır. Buna karşılık, soğuk arama ve doğrudan posta gibi giden potansiyel müşteriler asla %1,7’nin üzerine çıkmaz.

SEO Daha Verimli Maliyet Yönetimini Teşvik Eder

Search Engine Journal’ın yayınladığı son araştırmaya göre , arama motoru optimizasyonu ile üretilen gelen potansiyel müşterilerin maliyeti, giden potansiyel müşterilere kıyasla %61’e kadar daha düşük.

SEO’nun maliyet etkinliği, konuşmamızla ilgili başka bir bakış açısından da gözlemlenebilir. Yani, SERP’de birçok alakalı sorgu için en üst sırayı işgal ederseniz, ücretli reklamlara yatırım yapma zorunluluğu neredeyse ortadan kalkar. Bu, pazarlama bütçenizden çok fazla baskıyı kaldırır.

SEO Kullanıcıları Fiziksel Mağazayı Ziyaret Etmeye Teşvik Eder

Bir kez daha iddialarımızı sayılarla desteklememiz gerekecek. Yani, son araştırmalardan biri tüketicilerin %81’inin yerel mağazayı ziyaret edip satın alma işlemini yapmadan önce çevrimiçi araştırma yaptığını belirtiyor.

Bunu bilmek iyi bir şey çünkü bu durumda aynı süreç -çevrimiçi araştırma- iki farklı türde müşteri etkileşimine olanak sağlıyor.

SEO Şirketin Güvenilirliğini Arttırır

Google SERP’lerinde üst sıralarda yer almak, şirketinizin sektöründe zirvede olduğu ve sektöre hakim olduğu izlenimini verir.

Ayrıca, içerik stratejisi uygularsanız profesyonel web sitenizi bir pazarlama ve satış platformundan, insanların hemen satın alma niyeti olmasa bile geri dönme eğiliminde olacakları değerli bir bilgi kaynağına dönüştürebilirsiniz.

PPC SEM gibi ücretli yöntemler, arama yapanlara aynı sonuçları veya gösterimleri sunmaz.

SEO ve SEM Hangisi Kullanılmalı

Tamam, şimdiye kadar SEO ve SEM’in net bir açıklamasını yaptık ve yaygın yanlış anlaşılmaları giderdik.

Hangisini nihai olarak kullanmalısınız? Cevap o kadar basit değil ve bu makaleye başladığımız “SEO ve SEM” argümanına indirgenemez.

Ama aşağıda ikisi arasındaki temel farkları vurgulayan basit tablolar var.

Farklar

SEO

SEM

Nerede Görünüyor

SEM Reklamlarının altında görünür ve öne çıkan snippet’lere sahiptir

“Reklam” tanımlamasını içerir ve reklam uzantılarına sahiptir

Maliyet

Bunu kendiniz nasıl yapacağınızı biliyorsanız ÜCRETSİZ

Pahalıdır çünkü her tıklama için ödeme yapmanız gerekir

Sonuç

Zaman ayırın

Hemen Görün

Sayfa 1 Görünürlük

SEO Doğru Yapılırsa Her Zaman

Günlük Bütçe ile sınırlıdır. Bütçe harcandığında, reklamlarınız görüntülenmeyi durdurur

Promosyonları Çalıştır

İdealler değil, çünkü düşünmek zaman alır

A/B Testi’ni kolayca yapabildiği için harika

 

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sohbeti Başlat
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?
Merhaba
Size Nasıl Yardım Edebilirim ?