Her yerdeki web sitesi yöneticilerini korkutan iki kelime. İnsanların sitenize gelmesi, içeriğinize göz atması ve ardından etkileşimde bulunmadan ayrılması fikri herkesin en kötü senaryosudur.
İnsanların sitenizden ayrılmasını kontrol edemezsiniz. Sonunda herkes ayrılacaktır. Ancak çıkış oranınızda ( kaçınılmaz olan) ve hemen çıkma oranınızda (yönetmek için yapabileceğiniz bazı şeyler) bir fark vardır. Kavramı parçalara ayıralım ve hemen çıkma oranını düşük ve dönüşümleri yüksek tutmanın yollarını inceleyelim.
Google’a göre Hemen Çıkma Oranı Nedir?
Bir sıçrama, sitenizde tek sayfalık bir oturumdur. Analytics’te sıçrama, yalnızca Analytics sunucusuna tek bir istek tetikleyen bir oturum olarak hesaplanır, örneğin bir kullanıcı sitenizde tek bir sayfa açtığında ve ardından o oturum sırasında Analytics sunucusuna başka bir istek tetiklemeden çıktığında.
Temel olarak, bir kullanıcı içeri girdiğinde, etrafına baktığında ve hiçbir şey yapmadan ayrıldığında.
Tıklama yok, kaydırma yok, dönüşüm yok. Sadece girip çıkma. Elbette, bu kişiler reklam gösterimlerini tetikleyebilir (ama yine tıklama yok!), ancak size olan faydaları burada biter. Hemen çıkma oranı, insanların etkileşimde bulunmadan sitenize girip çıkma oranıdır.
Çıkış Oranı , insanların sitenizden çıkma oranıdır, nokta, her birinin ziyaretlerini tamamlayan farklı bir sayfası vardır. Kullanıcı yolculuklarını ve sitenizdeki yollarını takip edebilir, böylece neyle ilgilendiklerini ve ne zaman ayrıldıklarını görebilirsiniz. Ama geri dönenler hakkında pek de faydalı bilgi edinemezsiniz.
Yüksek Hemen Çıkma Oranı Kötü müdür?
Sayfanın amacına bağlıdır.
Sayfayı tekrar okuyun . Siteyi değil . Site genelinde bir sıçrama oranının oldukça yüksek olması size gerçekten hiçbir şey söylemez. İnsanların kategori arşivlerinize, yazar biyografilerinize, rastgele arşiv blog yazınıza veya Hakkımızda sayfanıza rastlayıp ayrıldığını gösterebilir . Bir ortalamaya birleştirildiğinde, %75+ sıçrama oranına sahip olduğunuzu bilmek nispeten işe yaramaz. Çünkü bu size ne anlatıyor? Sitenizi ziyaret eden insanların %75’inin ayrıldığını. Peki bunu nasıl düzeltirsiniz? Neden ayrılırlar? İki nedenden dolayı bunu söylemenin bir yolu yok:
- Sitenizden ayrıldıkları dışında hiçbir bilginiz yok. Belirli bir sayfa değil.
- İlk etapta sitenize neden geldiklerine dair hiçbir bilginiz yok. Bu nedenle, hemen çıkma oranı yüksek olsa da siteniz yine de amacını yerine getiriyor olabilir.
- Yani, sitelerimizle ilgili çoğu şeyde olduğu gibi, gerçekte neler olup bittiğini ve hemen çıkma oranımızı nasıl düşürebileceğimizi anlamak için Google Analytics’e yönelelim. Ancak bunu önemli bir şekilde yapalım.
Hemen Çıkma Oranını Düşürme Yöntemleri
Hemen çıkma oranınızı düşürmek için hızlı bir çözüm, sihirli bir kurşun yoktur. Ancak, kullanıcılarınızla etkileşimi artırma ve onları topluluğunuzun üyelerine dönüştürme eğiliminde olan bazı denenmiş ve doğru yöntemler vardır.
Sayfa Hızını Optimize Edin
Bu doğrudan sıçrama oranınıza bağlı olmasa da, kullanıcıların sitenizden ayrılmasının temel nedenlerinden biri içeriğe yeterince hızlı erişememeleridir. Sayfanız 3 saniyeden kısa sürede (veya ideal koşullarda 1 saniyeden kısa sürede) yüklenmezse, sıçrama olasılıkları yüksektir. Resimlerinizi optimize ederek, fazla JavaScript’i kaldırarak, sitedeki işaretlemeyi ve diğer kodları küçülterek ve siteyi herhangi bir sayıda eklenti kullanarak önbelleğe alarak sayfa hızınızı düşürebilirsiniz .
A/B Testleri Gerçekleştirin
Hemen çıkma oranınızı düşürmek için çeşitli öğeler üzerinde A/B testleri gerçekleştirebilirsiniz . Düzeninizin iki versiyonunu oluşturun, ardından etkileşimi ve dönüşümü hangisinin yönlendirdiğini belirlemek için bunları farklı kitlelere sunun. Emrinizde çok sayıda seçenek var.Oluşturucumuzun içine yerleştirilmiş düzenler için A/B testlerimiz bile var . Bunu yalnızca şablonlar, düzenler ve çeşitli tasarımlarla yapamazsınız, aynı zamanda A/B testi pop-up’lar ve CTA’lar üzerinde de yapılabilir. Sayfanın farklı noktalarında, farklı zamanlamalarda ve belki de farklı dönüşüm hedefleri ve konumlarda ziyaretçilerin dikkatini çekmek için farklı yöntemler deneyin ve kullanıcılarınızı neyin çektiğini görün.
Daha İyi, Daha İlgi Çekici İçerik Oluşturun
Bu size laf atmak değil. Mükemmel içerikten daha azını oluşturduğunuzu söylemiyoruz. Söylediğimiz şey, insanların geri dönmesini engellemek için stratejinizi değiştirmeniz gerekebileceği. Belki de gönderileri ve sayfaları daha taranabilir hale getirmek için daha fazla başlığa ihtiyacınız var (insanlar Metin Duvarlarından sık sık geri döner). Belki de daha fazla görsel (veya infografik ) daha fazla sosyal paylaşıma yol açabilir. Veya sadece içerik oluşturma stratejiniz üzerinde çalışmanız gerekebilir. Belki de makaleleriniz için farklı bir ton, insanların okumaya devam etmesini sağlayabilir. Okuyucuları daha erken konuya girebilir misiniz? Girişi gömmeyin . Konuya hızlı ve öz bir şekilde girin ve sonra açıklayın. Konuya girmeyin ve okuyucunuzun sonunda konuya gelmesini ummayın. Spoiler uyarısı: Gelmeyecekler.