KONYA WEB SEO LOGO

10 yılı aşkın bir süredir şirketlerin finansal ve marka hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyoruz. Onum, değer odaklı bir SEO ajansıdır.

İLETİŞİM
Blog SEO

SEO Anahtar Kelime Araştırma Rehberi

Google‘ın arama algoritması web sitelerini sıralamak için 200’den fazla faktör kullanır . Web sitenizin kalabalığın arasından sıyrılma şansını artırmak için kapsamlı, yüksek kaliteli anahtar kelime araştırması yapmak esastır. Hedef kitlenize hitap eden doğru anahtar kelimeleri bulmak, bir anahtar kelime stratejisi geliştirmenize ve uygulamanıza, sayfalarınızı arama motoru sıralamalarında yukarı taşımanıza ve güvenilir organik trafik oluşturmanıza olanak tanır.

KONYA WEB SEO LOGO
KONYA WEB SEO LOGO

Anahtar kelimeler nelerdir?

Bazen SEO anahtar kelimeleri olarak da adlandırılan anahtar kelimeler, çevrimiçi içerik oluşturmak ve geliştirmek için kullanılan terimler ve ifadelerdir. Potansiyel müşterinin bakış açısından, aradıkları ürün veya hizmetleri veya cevabını bulmak istedikleri soruyu en iyi şekilde tanımlayan arama çubuğuna girilen kelimelerdir. Pazarlamacı için, içeriğinize dahil etmeyi dikkatlice seçtiğiniz anahtar kelimeler, arama motorlarına web sayfalarınızdaki bilgiler hakkında doğrudan bilgi vererek web sitenizi sıralamak ve önermek için bir yol sağlar.

Anahtar kelimeler , hedef kitlenizin zihnine dair çeşitli içgörüler sunarak , ne istedikleri ve neden istedikleri gibi hayati bilgileri ortaya çıkarır. Genellikle arama motoru optimizasyonu (SEO) veya genel pazarlama için kullanılır , içeriğinize doğru anahtar kelimeleri dahil etmek, işletmenizin başarısını önemli ölçüde artırabilir. Amaç, bir müşterinin anahtar kelimelerinin web sitenizdeki anahtar kelimelerle eşleşmesidir.

Anahtar kelime araştırması neden önemlidir?

Web sitenizdeki anahtar kelimeler, işletmenizin ne hakkında olduğunu ve ne sattığınızı tanımlar. Ancak, içeriğinizde yer alan anahtar kelimelerin sayısı ve kalitesi, Google gibi arama motorlarının web sitenizi belirli bir arama motoru sonuçları sayfasında (SERP) nerede görüntüleyeceğini belirlemesine yardımcı olur . SERP’de ne kadar üst sıralarda yer alırsanız, o kadar fazla erişim ve trafik elde edersiniz. Aslında, Google’daki her arama için 1 numaralı sonuç, tüm tıklamaların yaklaşık %32’sini alır . En üst sıradaki web sitesi olmasanız bile, ilk birkaç sonuç için denemeye değer. Ürün ve hizmetler için çevrimiçi arama yapan kişi sayısı artmaya devam ettikçe, SERP’deki olumlu yerleşiminiz zamanla daha fazla tıklama çekecektir. 2019 ile 2020 arasında, en çok ziyaret edilen 1.000 sayfanın trafiği %22 arttı .

Anahtar kelime araştırması sayesinde, talep gören ancak yine de niş olan en iyi anahtar kelimeleri bulabilir, tüketicilerin ne istediğini tahmin edebilir ve bunu farkına varmadan onlara sağlayabilirsiniz. Makalelere, blog yazılarına veya ürün açıklamalarına yüksek kaliteli anahtar kelimeler eklemek, web sitenizin sıralamalarda yükselmesine yardımcı olabilir, daha geniş bir kitleye ulaşmanızı ve rekabeti geride bırakmanızı sağlar. SERP’den elde edilen bu organik trafik, ücretli trafiği veya reklamları bile geride bırakarak, yıllar boyunca yayınlandıktan sonra bile potansiyel müşteri üretebilir.

Anahtar kelime araştırmasına başlarken

İçeriğinizi optimize etmek için anahtar kelime araştırma yolculuğunuza başlamadan önce , aşina olmanız gereken bazı anahtar kelime araştırma temelleri vardır. İlk olarak, odak anahtar kelimeleri ve uzun kuyruklu anahtar kelimeleri normal anahtar kelimelerden farklı kılan şeyin ne olduğunu anlamak önemlidir.

 

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sohbeti Başlat
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?
Merhaba
Size Nasıl Yardım Edebilirim ?