Günümüzde organik trafiği artırmak ve gelen pazarlamayı geliştirmek tamamen SEO veya arama motoru optimizasyonu ile ilgilidir . Doğru yapıldığında, hedef kitleniz hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeleri aradığında web siteniz görünecek, daha nitelikli trafik çekecek, daha fazla potansiyel müşteri veya kullanıcıyı dönüştürecek ve gelir elde edecektir.
Birçok marka arama performanslarını iyileştirmek için nereden başlayacaklarını bilmiyor. İşte tam bu noktada bir SEO ajansı fark yaratabilir. Bir SEO uzmanı yalnızca trafiğinizi ve dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda ekibinizi yönetmek ve şirketiniz için pazarlama stratejisi belirlemek gibi daha önemli şeylere odaklanmanız için zaman kazandıracaktır.
Sizin için doğru SEO ajansını nasıl bulacağınızdan emin değilseniz, sizi doğru yöne yönlendirecek altı ipucunu burada bulabilirsiniz.
Hedeflerinizi Belirleyin
Bir SEO ajansı seçerken, şirketinizin gerçekten neye ihtiyacı olduğunu belirleyerek başlamalısınız. SEO ile neyi başarmaya çalıştığınızı düşünün – belirli anahtar kelimeler için sıralamaları iyileştirmek, web sitesi ziyaretçilerini artırmak veya belirli bir pazardaki çevrimiçi varlığınızı geliştirmek mi? Trafik görüyor ancak dönüşümleri mi kaçırıyorsunuz? Organik aramadan kaç tane potansiyel müşteri veya yeni kullanıcı oluşturmak istiyorsunuz? Peki ya gelir? Hedeflerinizi tanımlamak yalnızca SEO çabalarınız için bir yön sağlamakla kalmaz, aynı zamanda ajansın çalışmalarının etkinliğini değerlendirmenize de yardımcı olur.
SEO Ajanslarını Araştırın
Seçebileceğiniz birçok SEO danışmanlık hizmeti var ve bunlardan herhangi biriyle ortaklık kurmaya karar vermeden önce araştırma yapmak isteyeceksiniz. Sektörünüzde güçlü bir geçmişe sahip ajansları keşfederek başlayın. Vaka çalışmaları, müşteri referansları ve kanıtlanmış başarılı SEO performansı geçmişi olan ajansları arayın. Araştırma yaparken şu noktaları göz önünde bulundurun:
Ajans Portföylerine Bakın: Sektörünüzdeki veya benzer iş modellerindeki uzmanlıklarını ve başarılarını ölçmek için geçmiş çalışmalarını inceleyin.
Müşteri Görüşlerini ve Yorumlarını Okuyun: Müşteri geri bildirimleri, ajansın güvenilirliği, duyarlılığı ve sonuçları hakkında fikir verebilir.
Çevrimiçi Varlıklarını Değerlendirin: Bir ajansın kendi SEO performansı, becerilerinin bir kanıtı olabilir. Sektörlerindeki anahtar terimler için ne kadar iyi sıralandıklarını kontrol edin.
Bir SEO Danışmanlığı Ayarlayın
Kısa bir listeniz olduğunda, bir sonraki adım bu ajanslarla SEO danışmanlığı ayarlamaktır . Bu, onların yaklaşımını ve uzmanlıklarını ve ayrıca ilişkilerini hissetmeniz için bir fırsattır. Danışmanlık sırasında, sektörünüz hakkındaki anlayışlarına, sundukları önerilere ve stratejileri özel ihtiyaçlarınıza göre uyarlama isteklerine dikkat edin. Dikkat edilmesi gereken önemli noktalar:
Şirketiniz Hakkındaki Anlayışlarını Değerlendirin: Ajans, hedefleriniz ve zorluklarınız hakkında net bir anlayışa sahip olmalıdır. Örneğin, bir SaaS markası, sıradan bir danışmanlık şirketi yerine bir SaaS SEO ajansıyla ortaklık kurmak isteyebilir. Büyük bir kurumsal markaysanız, kurumsal SEO ajanslarına dikkat etmelisiniz.
İletişim Stillerini Değerlendirin: Görüşme sırasında, iletişim stillerinin tercihleriniz ve şirket kültürünüzle uyumlu olduğundan emin olun. Onlar uygulamalı mı? Eşzamansız mı çalışıyorlar? Her iki durumda da, sizin iş yapma biçiminizle uyumlu mu?
Tutkularını ve Yaratıcılıklarını Ölçün: SEO stratejiniz için gerçek bir coşku ve yenilikçi fikirler gösteren bir ajans arayın. Altın yıldızlı bir SEO ajansı, şirketinizin büyümesi söz konusu olduğunda ibreyi hareket ettirmeye yardımcı olmalıdır – yalnızca web sitesi sayfalarınızın SERP’de görünmesini sağlamakla kalmaz.
Doğru Soruları Sorun
Bir SEO danışmanlık hizmetine karar verirken asla çok fazla soru soramazsınız. Kiralamadan önce, ihtiyaçlarınızı karşılayabileceklerinden ve bunu nasıl yapacakları konusunda net bir anlayışa sahip olduğunuzdan emin olun. Bir ortaklığa girişmeden önce sormanız gereken bazı sorular şunlardır:
- Sektörümüzdeki bir şirket için etkili bir SEO stratejisi geliştirme yaklaşımınız nedir ?
- En son SEO trendleri ve Google algoritma değişiklikleriyle nasıl güncel kalıyorsunuz ?
- Geçmiş müşterilerinizle elde ettiğiniz başarıları vurgulayan bazı başarı hikayelerini veya vaka çalışmalarını paylaşabilir misiniz?
- SEO’nun başarısını ölçmek için hangi metriklere odaklanıyorsunuz ve bunlar müşterilerinize nasıl iletiliyor?
- SEO zorluklarıyla, cezalarla veya sıralamalarda ani düşüşlerle nasıl başa çıkıyorsunuz?
- Bağlantı kurma stratejinizi açıklayabilir misiniz ? Geri bağlantıların kalitesini ve alakalılığını nasıl sağlıyorsunuz?
- SEO’yu içerik pazarlaması ve potansiyel müşteri yaratma gibi diğer büyüme pazarlama kanalları ve taktikleriyle entegre etme süreciniz nedir?Sonuçları ne zaman görmeye başlayacağız?iptal etmek istersem ne olur?
- Sözleşmeden ayrılırsam web sitesinin sahibi ben olur muyum?
- Başarılı olmak için bizden neye ihtiyacınız olacak?
- Birden fazla sözleşme/bütçe seçeneği sunuyor musunuz? Eğer öyleyse, bunlar nelerdir?
- Ekibi Tanıyın
- SEO’nuz üzerinde kimin çalışacağını anlamak, ajansın kendisi kadar önemlidir. Sonuçta, çeşitli becerilere sahip yetenekli bir ekip büyük bir fark yaratabilir. Teknik SEO uzmanlarından içerik stratejistlerine kadar çeşitli becerilere sahip bir ekip arayın.
Bu aynı zamanda ekibin iletişim becerilerini değerlendirmek için de harika bir fırsattır. Doğru SEO danışmanını seçerken iyi iletişim olmazsa olmazdır. Bir SEO stratejisine yatırım yapmak uzun vadeli bir taahhüttür ve ortaklık büyüdükçe sizinle etkili bir şekilde iletişim kuracaklarını bilmeniz gerekir.
Ne sıklıkla iletişim kuracağınızı ve onları işe alırsanız nasıl iletişim kuracağınızı belirleyin. Değerlendirme sürecindeyken bile onlara ulaşmak kolay olmalı. Geri dönüş almak için uzun süreler beklediğinizi fark ederseniz veya kişisel düzeyde ajansla aynı fikirde değilseniz, devam etme zamanı gelmiş olabilir.
Anlaşma ve Şartlar Konusunda Net Olun
Kararınızı kesinleştirmeden önce, etkileşim kurallarını belirlemelisiniz. Açık ve şeffaf anlaşma şartları gelecekteki yanlış anlaşılmaları önleyebilir ve ortaklığınız için temel oluşturabilir. Şunlara odaklanın:
Hizmet Kapsamı: Hizmetlere tam olarak neler dahildir ve ekstra hizmetler için herhangi bir ek ücret var mıdır?
Sözleşme Süresi: Sözleşme ne kadar uzun ve yenileme veya iptal şartları nelerdir?
Performans Ölçümleri: SEO çalışmalarının başarısını ölçmek için üzerinde anlaşılan KPI’ların olduğundan emin olun.