O Startup sahiplerinin vermesi gereken temel kararlardan biri SEO ile ilgilenip ilgilenmeyeceğidir. Ortak bir husus, bir SEO kampanyasına yatırım yapmanın olası getirilere karşı maliyetidir. Bir diğeri, e-ticaret ve web sitesi sahnesine yeni gelenleri bunaltabilecek SEO terminolojilerinin göz korkutucu listesidir. Yeni bir çevrimiçi girişimciyseniz ancak SEO’nun yararlarından emin değilseniz, bu makale tam size göre! İşte SEO’nun neden önemli olduğunun ve neden bir pazarlama tekniği olarak düşünmeniz gerektiğinin nedenlerinden bazıları. SEO diğer çevrimiçi pazarlama yaklaşımlarından daha ucuzdur. Ayrıca sosyal medya pazarlaması, tıklama başına ödeme reklamcılığı ve e-posta pazarlaması gibi diğer tekniklerle karşılaştırıldığında daha yüksek ödül oranları sunar. Web sitesi tasarımı, programlama ve strateji oluşturmayı içeren ilk SEO planlaması ve süreçlerini karşılamak için önemli miktarda para harcamanız gerekebilir ancak daha hızlı ve daha uzun vadeli sonuçlar alacağınızdan emin olabilirsiniz.
“Size başarının formülünü veremem ama başarısızlığın formülünü verebilirim. Bu şudur: Herkesi memnun etmeye çalışın.”
– Herbert Bayard Swope
SEO stratejilerini uygulamak, arama motorunun sonuçlar sayfasında (SERP) daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. Bu, hedef müşterilerinizin sektörünüzün sunduğu ürün ve hizmetleri aradığında web sitenizi bulma olasılıklarının yüksek olduğu anlamına gelir. SERP’de tekrar tekrar göründüğünüzde kullanıcılar sitenizden ve işletmenizden haberdar olur. Bu, potansiyel müşterilerin web sayfalarınıza ulaşma şansını artırır.
SEO Uygun Maliyetli Bir Reklamcılık Stratejisidir
Site dışı SEO adı verilen bir SEO bileşeni, harici sayfaların veya sosyal medya kullanıcılarının web sitenizi bulmasını sağlar. SEO için optimize edilmiş olmak, sitenin arama motoru dışındaki diğer platformlardan müşteri çekme potansiyelini artırır. Örneğin, Facebook veya Twitter’da sayfanıza içerik ve bağlantı gönderdiğinizde web sitenizi tanıtabilir ve daha fazla müşteri çekebilirsiniz. SEO’nun temel amaçlarından biri, hedef kitleyi organik aramalar yoluyla çekmektir. Sitenize gelen ziyaretçi sayısı satışlarınızı ve aboneliklerinizi etkiler. Aynı zamanda ürün ve hizmetlerinizin pazarlanmasını da teşvik eder. Artan gelen trafik her zaman iş açısından iyidir çünkü daha fazla dönüşüm fırsatına eşittir.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve Google Analytics gibi SEO ile ilgili bazı araçlar, pazarınızı anlamanıza, trendleri analiz etmenize ve rakiplerinizin sıralamasını bilmenize yardımcı olacak niceliksel veriler sağlar. İçeriğinizi nasıl yapılandıracağınıza veya değiştireceğinize karar verebilmeniz için popüler ve değerli anahtar kelimeleri belirlemenize yardımcı olur. Ayrıca konum, faaliyet saatleri, arama sıklığı, kullanılan teknolojiler, ürün tercihleri vb. gibi pazarınızın davranışları hakkında da fikir verir. Tüm bu ölçümler, hedef kitlenizi, onların ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanımanıza yardımcı olmak açısından faydalıdır.