Sayfa dışı SEO, diğer sitelerden geri bağlantı alarak alan otoritesini artırmak için kullanılan çeşitli aktiviteleri kapsayan bir arama motoru optimizasyon taktiğidir .
Sayfa Dışı SEO Ne demek ?
İçerik ve teknik performans gibi faktörler sayfa sıralamalarında etkili olsa da, arama motorları bir web sitesinin güvenilirliğini değerlendirmek için geri bağlantıları da kullanır.
Kaliteli sayfa dışı SEO bağlantıları olmayan bir web sitesi, basitçe o kadar yüksek sıralarda yer almayacaktır, bu yüzden sayfa dışı SEO stratejisine sahip olmak çok değerlidir. Site dışı SEO, alan adınıza alaka, güvenilirlik ve yetki ekleyerek genel stratejinizi destekleyen dijital pazarlamanın temel bir yönüdür.
Sayfa Dışı SEO Neden Önemlidir?
Google, web sitelerini sıralamak için iki yüzden fazla faktör kullanır ve bunların arasında sayfa dışı SEO ilk 20’de yer alır. İki web sitesinin aynı kalitede sayfa içi SEO puanı varsa, o zaman sayfa dışı SEO eşitliği bozar. Sayfa dışı SEO, arama motorlarına dünyanın web sitenizi nasıl algıladığına dair bir gösterge sağlar.
İyi bakılmış ve güvenilir geri bağlantılara sahip kullanışlı bir web sitesi, arama motorlarına güven oyu sunar . Ve güvenilir web siteleri önemlidir çünkü arama motorları kullanıcıların sorgularına kesin yanıtlar sağlamak için çabalar. Tek faktör bu olmasa da, sayfa dışı SEO, SERP sıralamalarında kritik bir rol oynar.
Sayfa Dışı SEO Faktörleri ve Önemli Google Sıralama Faktörleri
PageRank (PA), Google Arama tarafından web sayfalarını arama motoru sonuçlarında sıralamak için kullanılan bir algoritmadır. Bir web sitesinin ne kadar önemli olduğuna dair kaba bir tahmin belirlemek için bir sayfaya gelen bağlantıların sayısını ve kalitesini sayarak çalışır.
Altta yatan varsayım, bir web sitesi ne kadar yetkiliyse, diğer web sitelerinden o kadar fazla bağlantı alacağıdır . Arama motorları, yalnızca anahtar kelimeleri sıralama sinyali olarak kullanmaktan uzaklaştığından, yüksek kaliteli bağlantılar edinmek SEO çalışmaları için kritik öneme sahiptir.