10 yıl önce, anahtar kelimeler web sitenizin arama sıralamalarını artırmanın en büyük ve en iyi yoluydu. Aynı ifadeleri (veya benzer ifadeleri) tekrar tekrar kullanarak arama motorlarının içeriğinizin ne hakkında olduğunu bilmesini sağlayabiliyordunuz.
Zaman değişti ve Google artık içeriğinizin yararlılığı ve kapsamlılığı kadar, hatta daha da fazla, kullanıcının sitenizdeki deneyimine öncelik veriyor. Ve belki de bu kullanıcı deneyiminin SEO için en önemli faktörü sayfa hızıdır.
Sitenizin içeriğini ve etkileşimli özelliklerini olabildiğince hızlı yüklediğinden emin olmak, arama sıralamanızı iyileştirmenin ve sitenizi Google’ın sürekli değişen algoritmaları için optimize etmenin kesin bir yoludur.
Sayfa Hızı Nedir?
Sayfa hızı, çok fazla karmaşıklığın üst üste bindiği çok basit bir kavramdır. Bu, sitenizin ziyaretçilere ne kadar hızlı göründüğünden ibaret değildir. (Yine de yüzeysel olarak öyle görünebilir.) Gerçekten, sitenizin İlk Bayta Kadar Geçen Süre’sinin ( TTFB ) bir kombinasyonudur; bu, siteniz ile kullanıcının tarayıcısı arasındaki ilk yanıt süresidir. Bu daha sonra, kullanıcının gerçek içeriği ilk gördüğü İlk İçerik Boyası ( FCP ), sitenin en büyük içerik parçasının kullanıcı tarafından görülebilmesi için yüklendiği En Büyük İçerik Boyası ( LCP ) ve kullanıcının bağlantıları tıklayabileceği ve kaydırmanın dışında siteyle etkileşime girebileceği İlk Giriş Gecikmesi ( FID ) gibi belirli ölçümlerle dikkate alınır. Tüm bunlar gevşek bir şekilde Google’ın kendi PageSpeed Insights’ından alabileceğiniz Hız Endeksi adı verilen bir derecelendirmede birleşir .
Bunu, yukarıda bahsettiğimiz diğer metriklerin kümülatif etkisini bilmenizi sağlayan bir kıyaslama metriği olarak kullanabilirsiniz. Ve genel anlamda, bunların hepsi birlikte sayfa hızınızın ve Google’ın, diğer arama motorlarının ve kullanıcılarınızın sitenizi nasıl gördüğü ve onunla nasıl etkileşim kurduğunun sağlam bir resmini verir.
Sayfa Hızı SEO’yu Nasıl Etkiler?
Sayfa hızı SEO‘nuzu çok etkiler. Belki de kullanıcılarınızın arama sorgularını doğrudan ele alan harika içeriklere sahip olmaktan daha çok. Son birkaç yıldır Google, kullanıcı deneyimini hesaba katmak için algoritmasını ayarladı. İyi bir kullanıcı deneyimi için en önemli faktörlerden biri hızlı ve duyarlı bir siteye sahip olmaktır. Bir kullanıcı yüklenmesi birkaç saniyeden fazla (eğer varsa) süren bir siteye gittiğinde, siteden ayrılma olasılığı yüksektir. Bu sitenin hemen çıkma oranını artırır . Google daha sonra bu hemen çıkmayı görür ve kullanıcının neden hemen çıkmış olabileceğine dair birkaç varsayımda bulunur. Çok hızlı bir hemen çıkmada,
Google muhtemelen kullanıcının aradığı bilgiyi bulamadığını varsayar. Bunun birçok nedeni olabilir. Bunlar belirli bir sıraya göre olmayan en önemlilerinden birkaçıdır:
- Sayfanın yüklenmesi o kadar uzun sürdü ki kullanıcı sayfadan ayrıldı
- Site kullanılamaz durumdaydı ve özellikler bozuktu
- Sitede hiçbir bilgi yoktu
- Sitenin bazı (veya tüm) bilgileri yanlıştı
- Sitenin düzeni, kullanıcının sorusuna etkili bir şekilde yanıt bulmasını engelliyordu
Google, kullanıcılarınızın mümkün olan en iyi deneyimi yaşamasını ister. Bu, internet kullanımının mevcut çağında, hiçbir şey için asla beklemek zorunda kalmamak anlamına gelir. Asla. Kabul ediyorum, biz de bundan suçluyuz. Bir web sitesinin yüklenmesi çok uzun sürdüğünde, o web sitesinin yüklenmesi için gereken sürede gidebileceğimiz binlerce başka web sitesinin olduğunu biliriz. Sayfa hızının SEO’yu nasıl etkilediğini ele aldığımızda, şunu düşünmenin en iyi yolu şudur: İçeriğiniz ne kadar harika olursa olsun, kullanıcı onu görmeden sıkılıyorsa bunun bir önemi yoktur.
SEO İçin Sayfa Hızı Nasıl Optimize Edilir Web sitenizin sayfa hızını optimize etmek kendi başına bir bilimdir. Hız, fayda ve estetik arasında bir denge kurulması gerekir. Ancak sayfa yükleme sürelerinizi düşürmenize ve aradığınız sayfa hızı SEO artışını elde etmenize yardımcı olmak için neler yapabileceğinize dair birkaç önerimiz var. HTML, CSS ve JavaScript’i küçültün Sayfa yüklemesini azaltmanın en kolay yollarından biri, yapabildiğiniz tüm kodu küçültmektir. Birçok WordPress teması ve eklentisi bu özelliği kutudan çıktığı haliyle sunar.
WP Rocket gibi diğer performans optimizasyon eklentileri , özelliği seçmeniz için geçiş düğmelerine sahiptir.
CDN kullanın
İçerik dağıtım ağı, sayfa hızınızı artırmanın kesin bir yoludur.
Günümüzde birçok barındırıcı, Cloudflare dahil olmak üzere farklı CDN’lerin ücretsiz sürümlerini sunar. CDN’lerin yaptığı şey, sitenizdeki içeriği almak, stratejik konumlara yerleştirilmiş sunucu ağlarına dağıtmak ve ardından mümkün olan en verimli şekilde kullanıcılara iletmektir. Sadece belirli bir sunucunuza ulaşmak yerine, bir CDN içeriğinizi ağdaki farklı sunuculardan iter. Bu ayrıca, içeriğin (muhtemelen) kullanıcıya daha yakın bir sunucudan gelmesi nedeniyle çalışma süresini ve daha hızlı hızları iyileştiren yedeklilik ve önbelleğe almanın gerçekleşmesine olanak tanır.
İçeriğinizi Önbelleğe Alın
WordPress kullanıcıları için, bir önbellek eklentisi kurmak ve etkinleştirmek kadar basittir. Her WP sitesi bir önbellek eklentisinden bir şekilde faydalanabilir. Tarayıcı önbelleğinden yararlanarak , sitenize geri dönen ziyaretçilerin inanılmaz derecede sorunsuz bir zaman geçirmesini sağlayabilirsiniz.
Ek olarak, en iyi WordPress önbellekleme eklentilerinin çoğunda ön yükleme seçenekleri vardır , bu da sayfa kullanıcıya gösterildikten sonra, ihtiyaç duymaları muhtemel diğer kaynakların arka planda yüklendiği anlamına gelir. Bu, performansı veya UX’i etkilemez, ancak sitenizin hızlı ve duyarlı hissetmesini sağlar.
Görüntüleri Sıkıştırın ve Optimize Edin
Sunucu iş parçacıklarınızı tekeline alan büyük JavaScript parçalarının dışında, devasa resimler (veya devasa sayıda resim) genellikle yüksek sayfa yükleme sürelerinin başlıca suçlusudur. Bunun sitenizi yavaşlatmasını önlemek için bir resim optimizasyon eklentisi eklemeyi düşünün.
Alternatif olarak, Imagify veya TinyPNG gibi bir resim optimizasyon hizmeti kullanmak dosya boyutlarını yarıdan fazla düşürebilir. 5.8 veya üzeri sürüm çalıştıran WordPress siteleri , . webp resimlerini bunları destekleyen tarayıcılara sahip kullanıcılara otomatik olarak sunacaktır . Bunlar, özellikle hızlı yükleme süreleri için tasarlanmış Google’ın en yeni resim biçimidir. Ve uygun şekilde boyutlandırılmış görseller kullandığınızdan emin olmak sayfa yükleme sürelerinizi kesinlikle düşürecektir.
Her zaman 250px x 250px olarak görüntülenecek bir görsel için bir kapsayıcınız varsa, bu boyutlara zaten sahip bir görsel yüklediğinizden emin olun. İstediğiniz boyutta en büyük görselleri bile otomatik olarak işlemek için CSS olsa da ( max-width:250px; width: 100%; height:auto; ) yeniden boyutlandırılması gereken birden fazla görseliniz varsa, bunlar sunucunun ve tarayıcının sayfa yüklenmeden önce tamamlaması gereken ekstra işlemlerdir.