Bir bağlantıya tıklarsınız ve işaret ettiği yere kadar takip edersiniz. Peki nofollow bağlantısı sadece tıklayıp tıkladığınız ve sizi hiçbir yere götürmeyen bir bağlantı mıdır? Hayır, ancak bu web sitenizin ziyaretçilerine yapabileceğiniz bir şaka olurdu .
Nofollow bağlantısı aslında bağlantının HTML’sindeki bir etikettir (rel=”nofollow”) ve arama motorlarına bağlantıya tıklamalarını istemediğinizi ve bu nedenle bağlantı kurduğunuz web sitesine kesinlikle hiçbir bağlantı yetkisi vermeyeceğinizi söyler . O zaman bir takip bağlantısı veya dofollow , arama motorlarına onu takip etmelerini ve o siteye bağlantı kurduğunuzu bildirmelerini söyleyen rel=”nofollow” etiketi olmayan bir bağlantıdır . Nofollow bağlantısı gönderinizde veya sayfanızda şu şekilde görünecektir:
01 | < a href = "https://www.konyawebseo.com.tr/blog/" rel = "nofollow" >Blog</ a > |
İşte çoğu insanın sorduğu soru: Arama motorlarına bağlantıyı görmezden gelmelerini ve suyu iletmemelerini söylemek bencillik değil midir? Buna cevabımız: Hayır, hiç de değil . rel=”nofollow” stratejinizi doğru bir şekilde ayarlarsanız, onlara kendiniz kadar yardımcı oluyorsunuz . Google’ın sayfa sıralaması algoritması, bağlantılar için iki şeyi dikkate alır:
- belirli bir web sitesinden/web sitesine gelen bağlantı sayısı
- Bağlantı verilen/bağlantı alınan web sitesinin kalitesi
O halde nofollow bağlantıları neden kullanmanız gerektiğine, bunları sitenize nasıl yerleştireceğinize ve ne zaman bunları kullanmak yerine SEO oluşturan iyi eski takipçi bağlantılarını tercih etmeniz gerektiğine bir bakalım .
Nofollow Ne Zaman ve Nasıl Kullanılmalıdır?
Web siteniz boyunca nofollow bağlantıları kullanmak için birçok neden bulacaksınız . Bunların hepsi farklı yerlerde de olabilir. En yaygın yerlerden bazılarını ve arama motorlarının SEO için bağlantıyı kullanmasını neden engelleyeceğinizi inceleyelim.
Yorumlardaki bağlantılar
İnsanlar yorumlara bağlantı gönderebiliyorsa, bu ayrıcalığı kötüye kullanırlar. Özellikle de takip bağlantıları. Herhangi bir yere bağlantı gönderebilirler ve siteniz PageRank ve bağlantı suyu aktarır. Bu, temelde, birisi oraya bir bağlantı gönderdiğinde weareabadwebsiteandwillbreakyourcomputer.com web sitesine kefil olmanızdır . Bunu yapmak istemezsiniz. Bu yüzden bu bağlantıları nofollow edin . Aslında WordPress bunu varsayılan olarak yapar. Yorumlarınızı nofollow bağlantıları içerecek şekilde yaparak, gerçek insanların yorumları ve konu başlıkları anlamsız yorumlarla kesintiye uğramadığı için tartışmayı kolaylaştırmaya da yardımcı olursunuz. Bunu yapmak herkes için iyidir.
İstenmeyenlerden Uzaklaşmak
Her içerik yaratıcısı bunu bir noktada yapmıştır. Kötü haber olduğunu bildiğimiz bir siteye bağlantı verdik , ancak bir nedenden ötürü referans olarak onlara ihtiyacımız oldu. Belki de ilişkilendirilmek istemediğiniz bir haber sitesinden bir infografiğe bağlantı verdiniz. Belki bir dolandırıcılık, hack veya skandal var ve siz buna kullanıcılarınıza bir uyarı olarak bağlantı veriyorsunuz, ancak Google’ın gözünde onlara herhangi bir destek sağlamak istemiyorsunuz. Bu yüzden onlara bağlantı veriyorsunuz ancak nofollow yapıyorsunuz. Yine de birkaç ziyaretçi alabilirler, ancak onlara kalıcı bir destek sağlamıyorsunuz.
Sayfanın tamamı nişinizle ilgili değil
Diyelim ki bir bisiklet mağazanız var. Herhangi bir nedenle, bir pastanın nasıl pişirileceği hakkında bir blog yazısı yayınlarsanız veya sitenizde yerel bir hikaye anlatma festivalinin reklamını yapan bir sayfanız varsa. Bu konu için bir sürü alakalı, harika kaynağa bağlantı verirsiniz. Ancak, Google genel web sitesine bakabilir ve o sayfanın normal içeriğinizden çok farklı olduğu için bilginiz dışında oraya konulduğunu varsayabilir. Arama motoru bunların bir Black Hat bağlantı kurma kampanyasının parçası olduğunu varsayar ve ardından sizi bunun için cezalandırır. Bu tür durumlarda, başlığınıza bir nofollow meta etiketi ekleyebilirsiniz. Ardından sayfadaki tüm bağlantılar nofollow olur . Eğlenceli gerçek: nofollow niteliği başlangıçta bunun içindi . Daha sonra daha iyi kontrol için bireysel bağlantılara uygulanmak üzere uyarlandı.
Bağlantıyı Eklemeniz İçin Size Ödeme Yapıldı
Blogunuza sponsorlu içerik eklerseniz, bu harika. Bir blogu paraya çevirmenin harika bir yoludur. Sonuçta, bir influencer kültüründe yaşıyoruz. Ancak, okuyucularınızın içeriğin sponsorlu olduğunu bilmesi gerekir — ve arama motorlarının da bilmesi gerekir . Yalnızca oraya koymak için sponsorlu olduğunuz için web sitenizde bulunan bir bağlantınız olduğunda, bu bir takip bağlantısı olmamalıdır . Kesinlikle, %100 rel=”nofollow” eklemeniz gerekir . Sözleşmeniz belirli bir web sitesine bağlantı vermeniz gerektiğini özellikle belirtmese bile, yalnızca içeriği oluşturun, yine de bununla ilgili her şeyi nofollow bağlantısı yapmanız gerekir. Bir ürün sayfasına, şirketin web sitesine, bir yarışma formuna, her şeye. Hedef kitlenize göre yönlendirme trafiği için ödeme yapıyorlar , PageRank’inize göre bağlantı suyu için değil. Bu arada, buna bağlı kuruluş bağlantıları da dahildir. Bu yüzden bunlara da rel=”nofollow” ekleyin , çünkü bunlardan kar elde ediyorsunuz.
Bağlantı Aynı Noktada Birden Fazla Sayfada Görünüyor
Temel olarak, sitenizin her sayfasında görünen kenar çubuğunuzda bağlantılar varsa, bunları nofollow bağlantıları olarak işaretleyin. Çünkü her gönderi yaptığınızda veya güncelleme yaptığınızda yeni bir geri bağlantı oluşturulur ve sonunda Google için istenmeyenlerden biri olarak görünürsünüz. Altbilgi bağlantıları da buna dahildir ve örneğin, her müşteri sitesinde ana sayfanıza geri bağlantı veren bir tasarım ajansı işletiyorsanız, bunu nofollow yapmayı düşünebilirsiniz . İnsanlar yine de bağlantılara tıklayabilir, ancak aynı zamanda Google cezalarından da kaçınırsınız.