Google cezanıza neyin sebep olduğunu, nasıl düzelteceğinizi, kritik verilerinizi nasıl toplayacağınızı, bu verileri nasıl okuyacağınızı, web sitenizi uzun vadeli sıralamalar için nasıl temizleyeceğinizi, onaylanacak bir yeniden dahil etme isteğini nasıl göndereceğinizi ve kurtarma sürecinin nasıl işlediğini, 1. sayfa sıralamalarında nasıl geri döneceğinizi öğrenmek için önümüzdeki birkaç hafta boyunca bu içerikteki söylenenleri yapmaya devam edin.
Google cezası aldıysanız, aldığınızdan şüpheleniyorsanız veya bundan nasıl kaçınacağınızı, nelere dikkat etmeniz gerektiğini ve ceza almanız durumunda nasıl davranacağınızı öğrenmek istiyorsanız, süreci adım adım anlatmamıza yardımcı olmak için okumaya devam edin.
ÖNCELİKLE
- Google Analytics, webmaster araçları, Moz araçları ücretsiz araçları gibi doğru izleme ve takip araçlarıyla web sitenizin verilerinin üstünde kalın.
- Algoritmik cezalar sizin ile Google arasında herhangi bir temas gerektirmez, sadece sorunu düzeltmenizi gerektirir.
- Hızlı sonuçlar için manuel cezaları hemen uygulayın, ancak sorunu düzeltmeden önce yapmayın.
- Sitenize gelen trafiğin azaldığını veya sayfa sıralamanızın düştüğünü fark ettiğinizde ceza olup olmadığını kontrol etmek için webmaster araçlarını, fruition.net’i ve Google aramalarını kullanın.
Google Cezasını Belirleme
Web sitenizin trafiğini izlemek ve arama sıralaması sıralamanızın üstünde kalmak, başarılı bir işletmeyi garantilemek için son derece önemli iki husustur. Trafikte bir azalma veya arama sıralamanızda önemli bir düşüş fark ettiyseniz, bir Google cezası almış olabilirsiniz, ancak bunu nasıl kesin olarak bilebilirsiniz?
Web sitenizin sıralamasını izliyor musunuz?
İzlemiyorsanız, başlamanın zamanı geldi; aksi takdirde, Google cezalarını işinize zarar vermeden önce asla fark edemezsiniz!
Web sitenizin sıralamasını izlemek zaman alıcı olmak zorunda değil; internette, sadece birkaç tıklamayla verilerinizin üstünde kalmanıza yardımcı olacak birçok yer var.
Google’ın Web Yöneticisi Araçları
Google’ın web yöneticisi araçları ücretsizdir ve web sitenizi izlemede ve optimize etmede önemli bir rol oynar.
Google Analitik
Google Analytics artık sitenizi bulmak için kullanılan belirli anahtar kelimeleri sağlamasa da, sitenizin genel sağlığına derinlemesine bir bakış sağlar ve organik trafiğinizdeki değişiklikleri izler. Google Analytics başlamak için harika bir temeldir ve çevrimiçi bulabileceğiniz diğer birçok SEO aracıyla iyi etkileşime girer. Hizmet ücretsizdir ve web sitenizin trafiğini ve sıralama durumunu izlemenize yardımcı olacak birçok yararlı özellik sunar.
Moz Sıralama İzleyicisi
Moz, Google Analytics hesabınıza bağlanır ve profesyonel abone olmanızı gerektirir, bu nedenle ücretsiz olmasa da yine de bazı değerli SEO araçları sunar. Bir cezanız varsa, sitenizi cezadan kurtarmak için 30 günlük ücretsiz denemeyi kullanabilirsiniz.
Arama Ölçümleri
SearchMetrics, web sitenizin belirli bir zaman dilimindeki arama görünürlüğünün anlık görüntüsünü sunar. Bu, sorunların ne zaman meydana geldiğini tam olarak belirlemenizi sağlar ve bu süre zarfında hangi değişikliklerin gerçekleştiği ve bunların nasıl düzeltileceği konusunda daha iyi bir fikir verir. Searchmetrics, daha geniş bir zaman diliminin görüntülenmesine ihtiyaç duyan kullanıcılar için ücretli bir abonelik sunar, ancak yalnızca birkaç ay geriye gitmesi gerekenler için ücretsiz bir sürüm de vardır.
Parmaklarınızın ucunda bu kadar çok değerli araç varken, web sitenizi düzenli ve kapsamlı bir şekilde izlememeniz için hiçbir neden yok. Tüm bu mevcut veriler satış huniniz üzerinde büyük bir etkiye sahiptir, bu yüzden ihtiyacınız olan verileri almaya başlayın.
Başladığınızda görüntüleyecek çok fazla bilginiz yoksa cesaretiniz kırılmasın. Web sitenizde çok fazla bir şey yapmadıysanız ve hiçbir izleme yapılmadıysa, ilk başta çok az bilgi görüntülenecektir. Ancak, web sitenizin ilerlemesi üzerinde çalışmaya devam ettikçe, kullandığınız araçlarda giderek daha fazla bilgi yer almaya başlayacaktır.
Farklı Google Ceza Türlerinin Belirlenmesi
Bir Google cezasına sahip olduğunuzu anlamanın ilk adımlarından biri, öncelikle Google cezasının ne olduğunu bilmektir; bu nedenle Google’ın size hangi tür cezayı verebileceğini anlamak için zaman ayırın.
Algoritmik Ceza
Bir Google algoritma güncellemesi sırasında, bu tür cezalar Google’ın yönergelerinin dışında olan davranışları işaretleyen web sitelerine otomatik olarak dağıtılır. Google’dan algoritmik bir ceza alırsanız, yakın zamanda hangi önemli güncellemelerin gerçekleştiğini kontrol edin.
Son Yıllardaki Google Algoritma Güncellemeleri ve Hedefledikleri
Panda (2011)
Panda düşük kaliteli içerikleri hedef aldı. İçerik çiftlikleri en çok etkilenenler arasındaydı, ancak düşük kaliteli, alakasız, intihal edilmiş veya anahtar kelimelerle dolu içeriklere sahip olan herkes de ağır cezalar aldı.
Penguen (2012)
Penguin düşük kaliteli bağlantıları hedef aldı. Amaç, bağlantı için ödeme yapan, otomatik bağlantı oluşturma yazılımı kullanan veya düşük kaliteli bağlantılar elde eden siteleri ortadan kaldırmaktı.
Sinekkuşu (2013)
Uzun kuyruklu arama sorgularına sahip siteler bu algoritmik güncellemeden en çok etkilenenlerdi. Güncellemenin temel amacı, insan konuşmasını anlayarak ve rastgele anahtar kelime aramalarından uzaklaşarak kullanıcılar için daha istikrarlı bir arama sistemi oluşturmaktı. Birçok kişi arama yapmak için telefonlarını, mobil cihazlarını veya ses tanıma cihazlarını kullandığından, güncelleme bu kullanıcıların soru sormasını kolaylaştırdı, böylece en iyi sıralamaları alan içerik, aramada ilgili anahtar kelimeye sahip olanlar değil, soruyu yanıtlayanlar oldu.
Manuel İnceleme Cezası
Manuel inceleme cezaları her an ve çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir. Ancak, internetteki astronomik miktardaki web sitesi ve webspam ekibindeki sınırlı sayıda Google personeli göz önüne alındığında, manuel inceleme cezalarının çoğu tetiklenen bir algoritmik ceza ile başlar. Manuel inceleme cezası alırsanız, Google’ın web yöneticisi araçlarında bir e-posta alırsınız. Hemen harekete geçmeli ve yanıt verdikten sonra yanıtın webspam ekibi tarafından incelenmesini beklemelisiniz. Google web yöneticisi hesabınıza giriş yaparak ve “Arama Trafiği” altında listelenen “Manuel İşlemler”i seçerek bu tür cezaları kontrol edebilirsiniz. Sitenizde herhangi bir ceza yoksa, “Manuel webspam işlemi bulunamadı” mesajını görürsünüz. Bir ceza görürseniz, olası iki tür şunlardır.
Site Genelinde Ceza
Bu, GERÇEKTEN görmek istemediğiniz bir cezadır. Ceza, Google’ın sitenizi arama sonuçlarında spam olarak gördüğü anlamına gelir. Ceza, arama sıralamanızı önemli ölçüde düşürür veya sıralamayı sonuçlarda derin bir sayfaya sınırlar, bu da sizi görünmez bırakabilir. Bu tür cezaların bir sitenin dizinden çıkarılmasıyla veya hatta kara listeye alınmasıyla sonuçlandığı zamanlar vardır.
Kısmi Manuel Ceza
Kısmi manuel ceza, manuel incelemecinin sitenizin bir bütün olarak iyi durumda olduğuna ancak bazı veya tüm sayfalarınızda bazı sorunlar olduğuna inanması anlamına gelir. Genellikle birkaç istenmeyen bağlantıya sahip olan veya içerik kalitesinin bazı sayfalarınızda Google’ın yönergeleriyle uyuşmadığı web sitelerine uygulanır.
Kısmi manuel ceza her zaman sitenin arama sıralamasını etkilemez, ancak cezanın ciddiyetini yalnızca sitelerinin verilerini aktif olarak takip eden site sahipleri fark edebilir.
Google Cezası Nasıl Bulunur
Dizinlemeyi Kontrol Et
Site genelinde bir ceza konusunda endişeleniyorsanız, kontrol etmenin hızlı ve kolay bir yolu var. Google‘a site:yourdomain.com yazın ve enter’a basın. Bu, aramayı yalnızca alan adınızı getirecek şekilde sınırlar ve hiçbir şey görünmüyorsa, aramalarda yer almazsınız. Siteniz Google arama sayfalarına zaten dizine eklenmişse ve şimdi eylemde yoksa, site genelinde bir ceza veya kara listeye alınma tek olası nedendir. Siteniz yepyeniyse, dizine eklenmesinin bir günden bir haftaya kadar sürebileceğini unutmayın, bu nedenle yeni siteniz henüz gösterilmediyse panik yapmayın.
Google Web Yöneticisi Araçlarını kontrol edin
Google webmaster araçlarınıza giriş yapın ve bildirimleri kontrol edin. Kenar çubuğundaki “Arama Trafiği > Manuel İşlemler”e tıklayarak manuel inceleme cezalarını kontrol edebilirsiniz.
Anahtar Kelimeleri Kontrol Et
Web sitenizin trafiğinde bir düşüş fark ettiyseniz, ancak bu düşüş Google’da çok spesifik sorgular girildiğinde ortaya çıkıyorsa, kısmi bir ceza alıyor olabilirsiniz.
Google’a site:yourdomain.com ana anahtar kelimesini yazın ve enter’a basın. “Ana anahtar kelimeyi” sitenizi bulmak için kullanacağınız arama terimleriyle değiştirin. Sayfalarınızdan biri veya birkaçı görünmüyorsa, kısmi bir ceza alıyor olabilirsiniz. Marka adınızı aramayı deneyin, markanız için sayfada değilseniz, o zaman ciddi bir sorun var demektir.
Pagerank’i kontrol edin
PRchecker.info’ya gidin, arama çubuğuna alan adınızı girin ve enter’a basın. Geçmiş sıralamalarla karşılaştırabileceğiniz bir sayfa sıralaması görüntülenecektir. Sıralamanız olduğundan daha düşükse, başa çıkmanız gereken bir ceza olabilir. Pagerank’in nadiren güncellendiğini unutmayın, bu nedenle son zamanlardaki herhangi bir ceza, sayfa sıralamasında hemen bir düşüş göstermeyebilir.
Trafiği Kontrol Et
Google Analytics, trafiğinizi görüntülemek ve trafiğin ne zaman düşmeye başladığına dair fikir edinmek için harika bir yerdir. Gerekirse birkaç ay öncesine bakın, ancak olası sorunlar üzerinde çalışmaya başlayabilmeniz için düşüşün ne zaman gerçekleştiğini veya gerçekleşmeye başladığını öğrenin.