KONYA WEB SEO LOGO

10 yılı aşkın bir süredir şirketlerin finansal ve marka hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyoruz. Onum, değer odaklı bir SEO ajansıdır.

İLETİŞİM
Blog SEO

Anahtar Kelime Yerleştirmeyi Bırakın ! İçerikleri Seo’ya Uygun Yazın

2008 ile 2013 arasında çevrimiçi zaman geçiren herkes, anahtar kelime yerleştirme, zayıf içeriklerin aramalarda üst sıralarda yer almasını sağlayan etkili bir yol olduğunu ve kullanıcıya gerçek bir fayda sağlamadığını gördü.

Konyawebseo web hizmetleri danışmaklık ve hizmet satın alımı
Konyawebseo web hizmetleri danışmaklık ve hizmet satın alımı

Anahtar Kelime Yerleştirme Tam Olarak Nedir?

İşin aslına bakılırsa, anahtar kelime yerleştirme, sıralamaya çalıştığınız terimi makalenin her yerine garip bir şekilde yerleştirmektir. Oraya uyup uymadığına bakmaksızın. İnternetin eski günlerinde, arama algoritmaları bugün olduğu kadar akıllı olmadan önce, insanlar gönderilerine alakasız anahtar kelimeler ekleyerek ve yalnızca (kullanıcılar şanslıysa) ana konuyla yüzeysel olarak ilgili olan konularda sıralama yaparak sistemi alt üst edebilirlerdi.

Çünkü o zamanlar, Google ve diğer arama motorları, bir sitenin en iyi havuz eriştelerini 40 kat daha fazla sattığımızı söylemesi nedeniyle aslında en iyi havuz eriştelerini satmayan park edilmiş bir reklam sayfası olabileceğini fark edecek kadar gelişmiş değildi .

O zamandan beri, Google ve diğer arama motorları çok daha akıllı hale geldi ve sitelerde semantik SEO ve arama amacını dikkate aldı. Hala anahtar kelimeleri hedeflemek istiyorsunuz (aksi takdirde kullanıcılar veya robotlar sitenizi nasıl bulacak?), ancak bunu akıllıca yapmak istiyorsunuz.

Keyfi olarak değil !

konya web seo web işleri
konya web seo web işleri

Anahtar Kelime Yerleştirme Neden yanlış !

Teknik açıdan, anahtar kelime yerleştirme kötüdür çünkü Google sitenizi bunun için cezalandırır ve sitenizi arama sonuçlarında sıralamaz. En kötü senaryo açısından, Google tarafından kara listeye alınmak ve sıralamada yer almamak büyük bir sorundur. Bunun diğer tarafında, kullanıcı deneyimi artık anahtar kelime yerleştirmek için önemli bir etkendir.

Okunabilirlik ve arama amacı günümüzde son derece önemlidir çünkü okuyucularınızın dikkatini çekmek için diğer birçok platformla rekabet ediyorsunuz. Öz, kısa ve öz olmak ve zamanlarını boşa harcamamak istersiniz. Anahtar kelime yerleştirme zamanlarını boşa harcar. Sitenize belirli bir sorguyla gelirler ve belirli bilgiler ararlar. Anahtar kelime yerleştirme bu bilgileri, eğer varsa, gizler. Bunu anlamsız ve gereksiz kelimelerden oluşan bir duvarın arkasına saklarsınız.

Bazen, terimleri bir paragrafa yığdığınızda, kelimeler anlam ifade etmeyi bırakır. Ve ziyaretçileriniz sadece bir tarama ve birkaç kaydırma ile ihtiyaç duyduklarını bulamazlarsa, ayrılırlar ve aramadaki bir sonraki sonuca tıklarlar. Elbette, tıklamalarını ve tek reklam gösterimlerini aldınız, ancak hemen çıkma oranınız inanılmaz derecede yüksek olacak ve o kişi muhtemelen hiçbir zaman müşteriniz olmayacak.

içerik pazarlama nedir ?
içerik pazarlama nedir ?

Google Dostu İyi İçerik Oluşturun

Bu SEO hatasından kaçınmanın en iyi yolu, insanların okumak isteyeceği içerikler yazmaktır. Bu, internet içerik oluşturmanın bir numaralı kuralıdır. Daha da önemlisi, insanların sorularını yanıtlayan içerikler oluşturun.

En iyi havuz eriştelerinin bir özetini yapıyorsanız , bu terimi doğal olarak kullanacaksınız. “SuperNoodleXL, piyasadaki en iyi havuz eriştelerinden biridir, yalnızca NoodleXtreme tarafından geçilmiştir” gibi cümleler arama terimini içerir ve gerçek bir kişinin söyleyeceği bir şey gibi okunur. Birisinin okumak isteyeceği içerikler oluşturursanız, anahtar kelime yerleştirme sorun bile olmayacaktır.

Kullandığınız arama terimlerini düşünün ve sonra en faydalı sitelere bakın. Genellikle, bunlar sorunuza yanıt veren organik olarak yazılmış gönderilerdir. Belki bazı ayrıntıları açıklarlar veya kaynaklar da sağlarlar. Sadece bir eş anlamlılar sözlüğü gibi okunan bir veya iki paragraf sağlamazlar.

Örneğin, Yoast SEO sekmesinde, anahtar kelime öbeğinizde iyi ile kötü arasında yeşil-turuncu-kırmızı bir ölçekte birçok ölçüm görebilirsiniz.

Bu unsurların her biri makalenizin SEO’su için dikkate alınması gerekirken, özellikle anahtar kelime yerleştirme ile ilgili olanlar anahtar kelime yoğunluğu ve anahtar kelime dağılımıdır .

Anahtar sözcük yoğunluğu nedir ?

Makalenizde teriminizi kaç kez kullandığınızdır. Yoast, aşırıya kaçıp kaçmadığınızı size söyleyecektir. Yoast’ın bunu gönderinizin uzunluğu boyunca dinamik olarak izlediğini unutmayın. Yani 400 kelimelik bir makale, 1200 kelimelik bir gönderide gayet iyi olacak çok fazla anahtar sözcük kullanımı olduğu için azarlanacaktır. Örnekte görebileceğiniz gibi, 600 kelimelik bir gönderi, anahtar sözcüğün 10 örneğinde, yaklaşık olarak her birkaç cümlede bir yeşil olarak gelir. Her birinde değil.

Anahtar kelime dağılımı nedir ?

Yoast bunları okumayı sinir bozucu hale getirmeyecek kadar yaymanız gerektiğini söylüyor. Ya da gönderinin bir bölümünü bu konu hakkında, diğer bölümünü de o konu hakkında yerleştirmemiz gerektiğini söylüyor . Okuyucular bilgi arıyor, arama motorları ise anahtar kelime arıyor. Ancak anlamsal olarak, insanlar için yazmak istiyorsunuz, bu da belirli anahtar kelimenizi gönderinizin tamamına yaymak anlamına geliyor. Bu da yine insanların okumak isteyeceği içerikler yazmaya geri dönüyor.

Yani

Anahtar kelime yerleştirme, kaçınması oldukça kolay olmasına rağmen, hala birçok web sitesini rahatsız ediyor. Onları yalnızca arama sonuçlarında değil, aynı zamanda bir kitle oluşturmada da geri tutuyor. Yoast gibi eklentiler kullanın ve çalışmanızın gerçek insanlar tarafından okunduğunu düşünün. Sadece bu iki şey bile internetin içeriğinizi nasıl gördüğünü değiştirebilir ve değiştirecektir, hem gerçek kullanıcılar hem de Google ve diğer arama motorlarının size gönderdiği robotlar açısından.

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sohbeti Başlat
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?
Merhaba
Size Nasıl Yardım Edebilirim ?