KONYA WEB SEO LOGO

10 yılı aşkın bir süredir şirketlerin finansal ve marka hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyoruz. Onum, değer odaklı bir SEO ajansıdır.

İLETİŞİM
Blog SEO

Alt Metin (META AÇIKLAMLARI) SEO’ya Etkisi !

Alt Metin (META AÇIKLAMLARI) SEO'ya Etkisi !

Yıllar boyunca, bir web sitesindeki öğelerin meta açıklamalarının SEO için önemli olup olmadığına dair tavsiyeler . Google, sonuçlarında bilgileri kullanmaya devam ederken bile bu konuda gidip geldi.

Sadece gerçek sıralamalara yardımcı olmadığını söylüyorlar. Bununla birlikte, resimler için alternatif metin veya alt metin, SEO’ya kesinlikle yardımcı olan ve arama sıralamalarındaki yerinizi artırmanıza yardımcı olabilecek bir miktar meta bilgidir.

Alt Metin Nedir?

Öncelikle, alt metnin ne olduğunu özellikle tartışmalıyız. Alt metin, bir resmin yazılı açıklamasıdır. Koşan insanların bir fotoğrafı varsa ve onu çılgınca şekillerde renklendirdiyseniz, “koşan insanlar renk ayarlı yeşil ve mor” alt metnini kullanabilirsiniz.
WordPress ve diğer birçok CMS platformunda, bir görselin alternatif metnini , onu yüklemek için kullandığınız aynı aracı kullanarak girebilirsiniz . Yüklemelerinizi açıklamak için kısa bir kesit yazmak için birkaç saniyenizi ayırmadıysanız, kesinlikle buna değer.

Alt Metin SEO’ya Nasıl Yardımcı Olur?

Öncelikle, alt metin sitenizde anahtar kelimelere sahip olabileceğiniz başka bir yerdir. Şimdi, yukarıda söylediğimiz gibi, Google’ın arama sıralamaları için genellikle dikkate aldığı bir şey değildir. Ancak (her zaman bir ama vardır ) yardımcı olduğu şey, alt metnin öncelikle ekran okuyucular ve erişilebilirlik için ve ayrıca resim arama sıralamaları için kullanılması anlamında semantik SEO’dur.

Bunu biraz daha ayrıntılı olarak inceleyelim. Ekran okuyucular, görme engelli kişilerin web siteleriyle etkileşim kurmasına yardımcı olan araçlardır. Birisi bir sebepten ötürü resmi göremiyorsa, o zaman alternatif metin ekran okuyucusunun resmin tasvir ettiği şeyi yüksek sesle söylemesinin bir yoludur.

Bu, resmin etrafındaki içeriğin bağlamını anlamak için zorunlu olması durumunda özellikle önemlidir. Ekran okuyucular ve diğer erişilebilirlik yazılımları resmin kendisinde ne olduğunu ayırt edemez. Bu nedenle alternatif metin yoksa, kişiye orada ne olduğunu söyleyemez.

İyi ve Kötü Alt Metin Nasıl Anlaşılır ?

Bu bizi iyi bir alternatif metin yazmanın neden önemli olduğuna getiriyor. Sahada “koşucu” yazmak ve öyle bırakmak kolaydır. Ve ekran okuyucular kesinlikle orada ne olduğunu bilmelerini sağlarken, bu gerçekten görüntüyü tanımlamıyor. Sadece mümkün olan en ilkel şekilde yapıyor. Yani bu kesinlikle kötü bir alternatif metin .

Aslında, “koşan insanlar yeşil ve mor renklerini ayarladı” em> de ideal bir alternatif metin değildir.

Bu tür bir fotoğraf için iyi bir alternatif metin, web sitesinin bağlamına bağlıdır. Bir tasarım web sitesi için iyi bir alternatif metin, “Canva kullanılarak yeşil ve mor tonlarında renklendirilmiş bir koşucunun bacaklarının fotoğrafı” olabilir.

Görselin tasvir ettiği şey tam olarak budur. Ancak, görüntü bir maraton antrenman web sitesindeyse, çift tonlu ve Canva’da yapılmış olması önemli değildir.

“Yarış yaparken koşucuların bacaklarının ve ayakkabılarının renkli bir fotoğrafı” kullanabilirsiniz.

Bu da yine baktıkları şeydir ve sayfanın bağlamında mantıklıdır. Bunlar iyi alt metin örnekleridir.

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sohbeti Başlat
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?
Merhaba
Size Nasıl Yardım Edebilirim ?